Doorsteek van West naar Oost Italië

25 september 2021 - Venetië, Italië

Gisteravond hebben we alles na onze BBQ ingepakt, we hoeven dan alleen stroom te ontkoppelen en de wielblokken in te laden voor vertrek. Het bleef lang in de avond  aangenaam warm en het koelde nachts lekker af.
Er was gisteravond laat nog een festival met Dj's in het dorp, wat laat in de nacht door dreunde. Wij storen ons daar niet aan en genieten van de muziek. Wat mij wel stoorde was een bloeddorstig kreng dat met zeer hoge tonen mij 8 keer heeft gestoken. Deze gluiperd was stiekem in de camper naar binnen geglipt.

We gaan van West naar Oost Italië, op naar stabieler weer volgens de weer apps.
We vertrekken en rijden langs Lago Maggiore waar het eerste deel smal is en dat verdiend met een grotere camper extra aandacht. Moeiteloos rijden we de snelweg op waar Italië zijn creatieve ideeën oplos heeft gelaten. We doorkruisen het lelijkste gebied van de EU wat de Noordelijke Po vlakte heet en na een paar honderd km wordt het landschap vriendelijker. We vinden een mooie camperplaats 10km van Venetië waar alles nieuw is. Dit alles is tussen boerderijen en velden verscholen. Redelijk kort bij de snelweg en dichtbij een treinstation die je naar Venetië brengt. Venetië hebben we al een keer gezien en slaan we over. Ons doel is Kroatië waar het weer, zoals het nu aanziet stabieler moet zijn. Morgen hopen wij daar te arriveren.
Met Blitz is het hier moeilijk rondopen in het dichts bij zijnde dorpje schuilt achter elk hek een grommende blaffende grote hond. Tegen de avond zitten we lekker in onze luie stoelen in de schaduw. Kijkend naar wat de boeren hier verbouwen.
Van Marianne mag ik geen granaatappel plukken... dan maar een foto. Veel foto's hebben we vandaag niet gemaakt onze fototoestellen zijn tot nu toe onaangeroerd. Er zijn te veel momenten om intens van te genieten. Dus onze smartphone heeft het tot nu toe overgenomen van de full-frame.

Arrivederci.

1. Jorian:
    25 september 2021
    Leuke verhalen! Op naar Kroatië morgen en een mooie plek voor nu om te staan voor de nacht.
  2. Travelroadtrip 2021 EU Alex & Marianne:
    25 september 2021
    ja dit is DE camperplek om Venetië te bezoeken en nog niet echt ontdekt alles is nog nieuw....groetjes M&A

Ps de chrysler crossfire zou deze rit ook mooi hebben gevonden. Vooral de lago's.