Zon, water, terrasjes en BBQ

24 september 2021 - Cannobio, Italië

Een strak blauwe lucht in de vroege ochtend, we lopen richting het dorp om daar te ontbijten.
Op een terras aan de boulevard met historisch centrum genieten we van croissants en cappuccino. Al kijkend genieten wij ook van de Italianen die druk zijn om hun winkels te bevoorraden en uit te stallen. Forza Italia ....Soms loopt er een verdwaalde toerist tussen die ook net als wij vroeg zijn ontwaakt onder het motto 'pluk de dag".  Wij nemen vlees mee van de  slager en andere lekkere dingen voor de BBQ. Blitz heeft moeite met een smal voetpad op een brug over de rivier. We moeten hem maar even dragen, waar het niet dat hier mijn iets te grote korte broek afzakt. Gelukkig loopt Marianne achter me om de afgezakte broek tot op de knieën omhoog te trekken. Langsrijdend verkeer met lachende Italianen toeteren nog om het ons in te peperen.

24 graden, zon en een briesje heeft  ons doen besluiten om onze  tuinstoelen op het strand te zetten. Het is niet echt druk en iedereen vermaakt zich. Een zestal suppers heeft hier even de overhand, af en toe vaart een kano, kite surfer en zeiler voorbij. Blitz vermaakt zich operbest met zijn korte pootjes in het water langs het strand van Lago Maggiore. Blitz volgt ons op de voet, om door een doorwaadbare plaats tussen Lago Maggiore en een rivier richting grint/zand eilandje te lopen. Zijn kopje steekt boven het water uit en zijn korte pootjes raken net de bodem. Op het eilandje rent hij zich suf met de door ons weg geworpen takjes in het water.  Wat een Chile dag. Straks de  BBQ' aansteken en lekker googelen waar onze reis morgen naar toe gaat. Het weer wordt hier namelijk bewolkter voor een langere periode.
Ooo ja nog ff hier naar café op het terras ......tijd voor een afzakkertje.

groetjes...

1. Yvonne:
    👍☀️
  2. Gerrie:
    24 september 2021
    Wat fantastisch om te te lezen hoe jullie genieten. @Marianne: had je geen tijd om een foto te nemen van Alex met Blitz op de arm 😉
  3. Travelroadtrip 2021 EU Alex & Marianne:
    24 september 2021
    ja ze dacht her is beter om die mooie billen van mij te bedekken, er rijden nogal mooie Italiaanse dames rond op de brug.....haha
  4. Alex:
    24 september 2021
    haha zij had de handen vol moest eerst boodschaptas neer zetten
    en daarna mij helpen.
  5. Gerrie:
    😂😂
  6. Wilma Van Olst - Teekema:
    Lekker. Krijg heimwee
  7. Travelroadtrip 2021 EU Alex & Marianne:
    25 september 2021
    Doen jullie het nog maar is over
  8. Travelroadtrip 2021 EU Alex & Marianne:
    25 september 2021
    ja begrijpen we... vooral buiten seizoen, maar hoogseizoen ons hier niet gezien.... Aan Gardameer stonden campers 2 dagen te wachten op beton voor een plek. Dan is Lago Maggiore is een goed alternatief en je bent er zo. Wij hadden een geweldige plek ps. Espresso stond klaar voor jullie.

groetjes
  9. E&R:
    Hallo Marianne en Alex,
    Een weekje zijn jullie nu al op pad en wat hebben jullie al veel gezien.
    Om de paar dagen kijken wij waar jullie je bevinden.
    Prachtige foto's, m.n. Zwitserland en de hoge bergen. Komt ons bekend voor!
    Nu Italie verkennen, heel veel plezier!
  10. Travelroadtrip 2021 EU Alex & Marianne:
    Morgen kroatie
  11. Jolanda:
    25 september 2021
    Mooie verhalen en foto's maar ik mis wel een foto🤣
  12. Travelroadtrip 2021 EU Alex & Marianne:
    25 september 2021
    ja hihi maar dat extra gesleep met fototassen is soms niet te doen. Groeten daar ..
  13. Jolanda:
    26 september 2021
    Ik bedoelde mis een foto van de te grote op gehouden broek 🤣