Zon, water, terrasjes en BBQ

24 september 2021 - Cannobio, Italië

Een strak blauwe lucht in de vroege ochtend, we lopen richting het dorp om daar te ontbijten.
Op een terras aan de boulevard met historisch centrum genieten we van croissants en cappuccino. Al kijkend genieten wij ook van de Italianen die druk zijn om hun winkels te bevoorraden en uit te stallen. Forza Italia ....Soms loopt er een verdwaalde toerist tussen die ook net als wij vroeg zijn ontwaakt onder het motto 'pluk de dag".  Wij nemen vlees mee van de  slager en andere lekkere dingen voor de BBQ. Blitz heeft moeite met een smal voetpad op een brug over de rivier. We moeten hem maar even dragen, waar het niet dat hier mijn iets te grote korte broek afzakt. Gelukkig loopt Marianne achter me om de afgezakte broek tot op de knieën omhoog te trekken. Langsrijdend verkeer met lachende Italianen toeteren nog om het ons in te peperen.

24 graden, zon en een briesje heeft  ons doen besluiten om onze  tuinstoelen op het strand te zetten. Het is niet echt druk en iedereen vermaakt zich. Een zestal suppers heeft hier even de overhand, af en toe vaart een kano, kite surfer en zeiler voorbij. Blitz vermaakt zich operbest met zijn korte pootjes in het water langs het strand van Lago Maggiore. Blitz volgt ons op de voet, om door een doorwaadbare plaats tussen Lago Maggiore en een rivier richting grint/zand eilandje te lopen. Zijn kopje steekt boven het water uit en zijn korte pootjes raken net de bodem. Op het eilandje rent hij zich suf met de door ons weg geworpen takjes in het water.  Wat een Chile dag. Straks de  BBQ' aansteken en lekker googelen waar onze reis morgen naar toe gaat. Het weer wordt hier namelijk bewolkter voor een langere periode.
Ooo ja nog ff hier naar café op het terras ......tijd voor een afzakkertje.