Bergen en wijnen...

18 september 2021 - Bühl, Duitsland

Vroeg wakker, ochtend nevel maakt langzamerhand plaats voor een zwakke zon die graag wil doorbreken. Het is fris en een ochtend wandeling met blitz, langs het kasteel met zijn wijnranken is geen straf. Tijdens de wandeling zien we welke weg we gisteren hadden genomen... oef !!! Dat is echt geen aanrader voor grotere campers en dom van ons, want het wordt goed aangegeven. Na het ontbijt rijden we weg en nemen nu toch maar..... Neuer Sloßweg. De bergen onderweg liggen gesluierd in de nevel en de zon breekt door. Algauw is het 20 °C en tegen de middag is het 23 °C  met volop zon.

We besluiten ongehaast van de snelweg te gaan, richting het Schwarzwald. Op de bonnefooi rijdend door de bergen komen we aan bij kasteel Windeck (Bühl). Hier kun je met drie campers staan en het kost niets, net als het geweldige uitzicht over de wijnvelden, bergen en dalen.
Met in onze rug het kasteel en hotel restaurant en voor ons de  wijnboerderijen en dorpjes. Wij maken een wandeling naar het kasteel waar een trouwfeest net is begonnen. Het in een drukte van jewelste van fotograaf, bediening en families die nog snel van alles moeten regelen. Al toeterend komt het kersverse echtpaar aanrijden met een stoet van naaste familieleden. Na het schouwspel wandelen we naar beneden en zetelen ons in de stoelen, achter de koffie...Wij genieten van de vergezichten met zon en 23 graden. Er komt een tweede camper naast ons staan.  Gezellige oudjes van 75 jaar met koers richting Portugal.  Gezamenlijk kijken wij naar de ondergaande zon. Hij kijkt naar de lucht en ziet in de lucht weerkaatsende ijskristallen, "morgen wordt het weer anders"....
Het is donker geworden, het kasteel is mooi verlicht en de dorpjes in de verte zijn versierd met fonkelende lichtjes.  Alvast welterusten wij nemen nog een afzakkertje.... Proost.