Zwitserland (in de regen)

19 september 2021 - Interlaken, Zwitserland

Laat in de avond arriveert er nog een camper en de drie plekjes zijn nu bezet.

Om 4 uur wordt Blitz wakker en waakzaam. Met zachte lage grom laat hij weten dat er iets is. Zijn jachtinstinct heeft het goed in de bossen tijdens onze wandeling was hij ook al een ree op het spoor. Wat we nu hoorden kwam van een blaffende ree (klinkt vreemd, maar is zo). Wat zou onze rakker er graag op uitgaan om te jagen, zijn neus is zo gevoelig, hij weet wild voor 98% op te sporen. Onze jonge overtroefd zelfs jachthonden bij ons uit de buurt. Blitz is te klein anders moesten wij wel erg vaak ree wild eten.

We staan vroeg op om in het plaatsje Bühl  de camper te voorzien van water en te ontdoen van afvalwater.
Onderweg rennen eekhoorntjes druk over straat en naast de camper loopt er een vos met ons mee die schuin laag dunkend kijkt "wat doe jullie hier".

In het plaatsje Bühl werkt het camper vul - en ontzorgstation niet meer en het ziet ernaar uit dat, dat voor voorlangere tijd is.

Dus op naar een Bakker waar we broodjes kopen en door naar een tankstation waar een aardige man ons gratis een parkeerkaart geeft " die kun je onderweg wel eens nodig zijn".  Ook mogen wij gratis water bijvullen "Service van de zaak". Het is nog vroeg en het weer is redelijk, maar het ziet ernaar uit dat het Alpengebied zich voor anderhalve dag in een sluier van regen gaat begeven. We gaat richting Böningen een dorp dichtbij Interlaken. Het plekje wat we vinden is bij een particulier en in het dorp nog geen 150meter van de stralende blauwe Brienzersee. Achter onze camper loopt een snel kolkende beek omdat het nu regent. Gelukkig is er speciaal een betonkeerwand gemaakt. We lopen rond in het dorpje onder de paraplu. We warmen ons op in de camper met hete chocomelk en gaan vanavond saté maken. Blitz is onder een deken gaan liggen die arme drommel had geen paraplu.

We laten morgen weer van ons horen we gaan ff richting dorpscafé.

Huiskamer 9 voor jullie speciale groetjes.

@de volgers bedankt voor de reacties super tof!!!

groetjes Marianne en Alex.

1. Yardena:
    19 september 2021
    Hallo hier de groetjes van O(ma) Bertha uit Ommen. Ze heeft jullie verhalen gelezen. Yardena heeft alle foto.s gezien alles voorgelezen. Oma is vergeten te bellen was in de stoel in slaap gevallen...sorry zegt ze.