Weer valt erg mee.

20 september 2021 - Interlaken, Zwitserland

Onze conclusie voor de afgelopen nacht is...."wat kan er veel water door de beek". Met het geweld van stromende, kolkende watermassa's is de hele nacht regen en gletsjersmeltwater afgevoerd. Desondanks hebben we goed geslapen.
Het mooie is dat het weer is veranderd. De voorspelde regen voor vandaag is grotendeels weggebleven en heeft plaats gemaakt voor een aangename wandel temperatuur.

Wandelend naar de bakker en onderweg kijkend naar mooie karakteristieke huizen met hun mooi aangelede groentebedjes in de voortuin, hebben we broodjes opgehaald. Na het ontbijt lopen we richting de Brienzersee waar een boulevard is met luxe Hotels.  We gaan daar maar eens koffie drinken met uitzicht op bootjes die liggen te dobberen in het turquoise blauw meer.

We besluiten naar Interlaken te gaan met de camper en dat is maar 3.5 km verder. Hier kunnen we dan ook meteen gebruik maken van een camperloos - en vulstation. Interlaken heeft allure met zijn mooie statige gebouwen en Zwitserse banken, maar het is ook een backpacker-paradijs. Het is een komen en gaan van vele nationaliteiten die speciaal komen de  turquoise Thunsee en Brienzersee, maar de iconische berg Jungfrau spant hier de kroon.

Teruggekomen op onze staplaats maken we de plannen voor vandaag en morgen. Natuurlijk is dit alles afhankelijk van het weer.

s'Middags hebben we een wandeling gemaakt door het oudste gedeelte van het dorp met boerderijen die eeuwen oud zijn. Het lijkt wel of iedere Zwitser er een ambacht bij doet, naast hun "normale" werkzaamheden. Creatieve eigen gemaakt creaties van hout en staal hangen aan de muur of staan in de tuin. Houtsnijwerk balkons zijn versiert met rode geraniums en soms staat er een palm in de tuin. We horen bel geluiden in de verte ...dus op naar de alpenweide waar een boer alpaca's heeft (niet uitspreken als alpekaas). Niet veel verder staan schapen te grazen met belletjes om hun hals. Tegenover staan koeien die het zelfde doen met een zwaarder bel om hun hals, het is het geluid van de Alpen. Teruglopend.... springt er nog een zwarte eekhoorn voor ons op de brugleuning, die ook meteen weer terug springt in de boom. Deze moet maar eens naar Hans Anders wat hij sprong bijna op onze handen.

Terug bij de camper klappen we de stoelen uit..... tijd voor rust en koffie met koek.  Blitz is moe en zoekt zijn flulf op.

groeten uit Zwitseland.

1. Yvonne:
    20 september 2021
    Dus jullie hadden weer een prachtige dag.
  2. Alex:
    20 september 2021
    Bedankt voor de reacties was weer een mooie dag ....met Alpen geluiden zie ook de video's
  3. Yardena:
    20 september 2021
    Mooi houtbok voor de winter....goed gevuld! Prachtige plaatjes van hotels met geraniums.