Grimselpass die Schweiz.

21 september 2021 - Grimselpas, Zwitserland

We vertrekken vroeg en zwaaien de eigenaar nog even uit.... en zijn op weg naar Kandersteg via de panoramastrasse. Ons doel was om eerst met een kabelbaan op hoogte te worden gebracht richting Oeschinensee. Dit is een mooi panoramisch meer. (Google maar). Het weer heeft anders bepaald. We zien door de  wolken eventjes de hoge magistrale witte Reuzen, maar snel trek een wolkendek het dal in. Wij kunnen nog net een paar foto's maken van het dorpje, die men in hoogseizoen
beter kan mijden. We drinken koffie bij de bakkerij annex tearoom, kijken naar buiten en zien alleen maar wolken. Het weer is in één keer omgeslagen en dat blijft een paar dagen zo. Geen Oeschinensee en nu komt de camper van pas, snel zoeken wij het betere weer op met als nieuw doel Grimselpass. De mooie rit ernaar toe is zon overgoten met her en der wolkjes. De camper trekt ons met zijn 140pk moeiteloos het bergmassief in. Hoog op de pas 2164 mtr. gaan we op zoek naar een verborgen plekje. We melden ons bij het hooggelegen Alpenhof Grimselpass, registreren ons en gaan een doodlopende grintweg in. Daar gaan we vannacht slapen.
In de Alpenlodge nemen we  tagessuppe die erg lekker smaakt. We lopen een dal in waar de sneeuw van eergisteren nog is blijven liggen. Blitz is op jacht en ruikt van alles en de baasjes kijken hun ogen uit over de bergmeertjes, rots massieven en besneeuwde bergen. Blitz kan niet loslopen het gefluit van bergmarmotten (mormeltier) bij de camper wakkert zijn jachtinstinct aan. Deze rakkers zijn snel en duiken bij gevaar in hun ondergrondse holenstelsel, waardoor blitz elke keer verontwaardigd kijkt. Blijven zitten  bij een hol dat doen we niet, het wordt namelijk snel frisser en we moeten ons opwarmen in de camper.....Het beloofd een koude nacht te worden,  gelukkig hebben we alles aan boord.

Groetjes vanaf circa 2175meter hoogte tussen de besneeuwde bergtoppen.

1. Yvonne:
    21 september 2021
    En weer een paar prachtige foto’s voor ons om toch een beetje mee te kunnen genieten. Top
  2. Rita Pont:
    Zo prachtig allemaal .
  3. Jorian:
    21 september 2021
    Mooie foto's en lekker in de hoogte nu!
  4. Van Young Sook:
    22 september 2021