Cannobio, Lago Maggiore It.

22 september 2021 - Cannobio, Italië

Hoog op de Grimselpas is het koel en stil. Samen met twee andere campers staan we 2175 meter hoog op een verlaten Grimselpass. Het is een kraak heldere nacht, sterren vonkelen in het donker en een bijna volle maan verlicht het hooggebergte. Midden in de nacht maken we een kleine wandeling in de maneschijn, want het is een te mooi moment om te missen.

Het is koud opstaan en gelukkig doet onze kachel het goed. We vertrekken.... en de slingerende afdaling van de Grimselpas wordt ingezet. Aansluitend nemen we de haarspeldbochten van de Furkapass. Jaren geleden hebben we dit ook gereden en aanliggende krimpende Rôhne gletsjer is na het schijnt nu nog verder lopen.  De afdaling van de Furkapass is bekend uit de James Bond films. Het is hier smaller en authentieker. Als je denkt dat we het hebben gehad toeren we ook nog over de Gotthardpass, welke veel breder is. Al deze prachtige voorbij glijdende landschappen hebben we in korte tijd gezien. We rijden door naar Lago Maggiore komend vanuit de Zwitserse westkant manoeuvreert de Camper zich tussen drukker wordend verkeer door. In Cannobio liggen een paar campings bij elkaar, we nemen "Riviera" als we arriveren om  12:15 is de receptie dicht en we moeten wachten tot 14:00 uur.

We lopen over de camping en zien dat we de juiste keuze hebben gemaakt. Op het terras van de koffiebar nemen we due cappuccini en in het restaurant serveren ze voor ons twee overheerlijke pizza Prociutto. We checken in en we hebben een mooie locatie kort bij strand. Cannobio schijnt volgens Italië kenners een mooi dorp te zijn. We besluiten hier langer te blijven en gaan morgen het dorp verkennen.

1. Yardena:
    22 september 2021
    Wij zijn jaloers...hier willen wij ook zijn!
  2. Ceres:
    22 september 2021
    Fijn dat jullie een leuk plekje gevonden hebben. Geniet ervan. We kijken uit naar de foto's en verhalen.
    X voor jullie
  3. Jorian:
    22 september 2021
    Heerlijk...... het land van lekkere koffie, pizza, pasta, tiramisu. Geweldige omgeving! Ciaoooo
  4. Jan Poort:
    23 september 2021
    Hoi Alex, We zijn daar ook geweest. Lekker ijs daar. Super omgeving. Geniet ervan.
  5. Travelroadtrip 2021 EU Alex & Marianne:
    24 september 2021
    Jan klopt ijs oke en vanavond kip op de bbq..
  6. Gerrie:
    23 september 2021
    Dit is genieten. Vanmorgen jullie foto’s gezien en ik ben maar een beetje jaloers 😉
  7. Anton de Boer:
    23 september 2021
    Hoi, Alex en Marianne. Jullie zijn toch wel uitverkoren om op zulke mooie plaatsen te belanden. Schitterend, geniet er samen van en zorg goed voor Blitz.
    Anton en Linda
  8. Travelroadtrip 2021 EU Alex & Marianne:
    24 september 2021
    Anton San Diego 3x das lang geleden. maar genieten dat doen we. gr. M&A
  9. Anton:
    25 september 2021
    Genieten zit vaak in de kleinste dingen die je ziet of meemaakt. Ik merk ook dat Blitz een groot deel van het genieten mogelijk maakt. Veel plezier👍
  10. Travelroadtrip 2021 EU Alex & Marianne:
    25 september 2021
    Anton dat heb je goed gezien Blitz is onze vriendelijke vrolijke noot.