Warm-up the engine.. ready for start.........five, four, tree, two, ................

16 augustus 2021 - De Lutte, Nederland

Begin.

"Tijd voor koffie", aan onze tafel wordt gespeculeerd wanneer, waar en hoe op vakantie in tijden van corona. Terwijl wij dit schrijven zitten we midden in de delta golf variant die toch schijnbaar weer onzekerheden opwerpt. Wij zijn gevaccineerd en gezond en voor ons gevoel hebben we aan de regels gehouden, maar dat geeft nooit garanties. Van onze droomreis West-Canada welke in 2020 niet doorging hebben we ons geld teruggekregen. Wat wil je nog meer.....

Googelend banen we ons een weg naar opties en onze tweede bakkie koffie geeft ons inspiratie. Denkend aan de reizen die we reeds gemaakt hebben en wat ons goed beviel. Onze laatste stand van zaken in 2020 een weekje met de camper door Friesland en een weekje in een huisje in Sauerland, net voor de tweede coronagolf aan. Super weer maakte ook deze trips tot een fijne vakantie.....

2021 Wanneer?...in juni 2021 was het plan, maar i.v.m. een te hoge besmettingsgraad en nog niet vrijgegeven EU landen was dit niet de ideale periode. Maar wanneer dan wel?
Flexibel, mogelijkheden en verantwoord zijn, zijn onze toverwoorden.
Wij kiezen ervoor om je eigen bubbel te kunnen maken in een periode buiten de vakantie drukte en waar we drukte kunnen vermijden. Omdat we midden september tot en met half oktober gaan speelt het weer nu ook een rol. Voordat je het weet heb je een wensenlijst opgesteld, wat in deze vreemde tijden eigenlijk niet helemaal past.
Conclusie is een CAMPER !!! de route wordt bepaald door de Eu corona kleurkaart. Moeilijkheidsgraad is dat de kleuren op deze kaart net een op hol geslagen verkeerslicht is.  Richting de Alpen of net eroverheen zal het waarschijnlijk gaan worden. Het wordt wel bonnefooi met andere woorden wat op ons pad komt, dus niet gebonden aan verplichtingen en dus vol verrassingen. Dat brengt ons dus minder naar de geijkte toeristenplekken en uit ervaring wordt je reis unieker en veel leuker. Wij verheugen ons erop dat jullie ons gaan volgen en reacties zijn zeer welkom.

Groetjes,

Marianne en Alex

1. ErikBea:
    17 augustus 2021
    Hoi traveler
    Wij gaan jullie zekers weer volgen
    En de spannende verhalen weer lezen
    Benieuwd of wij jullie nog gaan tegen komen deze keer
    Groetjes Erik en Bea
  2. Yvonne:
    Fijne vakantie
  3. Gerrie:
    23 augustus 2021
    Ben heel benieuwd waar jullie terecht komen, ik ga jullie vanuit een luie stoel volgen ;-)
  4. Yardena:
    23 augustus 2021
    Oppad gaan met de camper is al een feest...wat dachten jullie van Slovenië, mooie natuur. Als ik aan het werk ben volg ik jullie graag...even een uitstapje en genieten van jullie avonturen.
  5. Rita Pont:
    31 augustus 2021
    Fijne vakantie en geniet ervan .
  6. Petra Huiskers:
    3 september 2021
    Hoi Alex en Marianne,
    Wat leuk om jullie zo te kunnen volgen tijdens jullie vakantie! Ben stiekem wel een beetje jaloers😉.
    Alvast veel plezier tijdens de voorbereidingen!
    Groetjes Petra
  7. Mirry:
    6 september 2021
    Spannend zijn benieuwd volgen jullie zeker.
    Mirry en John
  8. Anton de Boer:
    7 september 2021
    Hoi Alex en Marianne, bedankt voor de uitnodiging om jullie te gaan volgen op jullie reis. Hier zullen we zeker gebruik van maken en verheugen ons reeds op de smakelijke verhalen welke ongetwijfeld weer uit de pen van Alex zullen vloeien. Fijne en vooral gezonde reis toegewenst. Anton en Linda uut Raolte.
  9. Coen Veldhuis:
    14 september 2021
    Leuk om jullie eerste verhaal weer te lezen en we kijken uit naar de volgende verhalen. Heel veel plezier en geniet van jullie vakantie! Groeten Coen & Wendy