Adriatische rust.

27 september 2021 - Novigrad, Kroatië

Het heeft licht geregend en we worden opgeschrikt door vallende dennenappels op de camper. Blitz vind het maar vreemd dat er op de camper wordt geklopt en ze komen maar niet binnen. Het regent niet meer en een heerlijk weer heeft het overgenomen.
We halen broodjes 100 meter verder op en maken een praatje met de bio bakker, betalen en we vergeten de broodjes. Gelukkig waren er Zweden die al lachend onze broodjes na brachten.
We pakken de boel in en hebben tot en met donderdag een erg mooie plek gevonden nabij Novigrad pal aan zee. Vreemd dat maar 13 km verder op het er veel mooier uitziet. De voorzieningen zijn uitmuntend en ook al is het einde seizoen ze blijven hier erg aardig. De plekken pal aan zee hebben bijna geen schaduw.... dus kiezen we voor de rij er achter tussen de bomen. De stralende zon breekt verder door en één kleine donkere wolk lost op. Na alles snel te hebben opgezet is onze plek ingericht. Dan hebben we wel wat verdiend vinden we.  Op naar de lounge bar welke maar 35 meter verder is. Daarna is wandelen langs de Adriatische zee een welkome aanvulling, waar ik een uurtje later in zwem. Blitz wil ook, maar zijn korte pootjes en een voor hem te grote golfslag doet hem besluiten om bij Marianne te blijven aan de loungebar. Nat van de golf is zijn avontuur niet voorbij een hagedis loopt over zijn kopje, voor hem is nu het jachtseizoen begonnen. Hij is alert en heeft nu ff  alleen maar oog voor die oooh zooo irritante snelle gupstengels.

Geloof ons hier verblijven is geen straf. Hier in het hoogseizoen was het te druk geweest, volgens het personeel. Zij genieten nu ook van de laatste gasten van dit seizoen en hebben nu echt de tijd om hun gasten in de watten te leggen. Tegen de avond nemen we een twee persoons schotel in één van de restaurants. De zon zakt in de zee, wij zijn net te laat door het tafelen. Morgen gaan we hier bewust tijd voornemen met een  glas in de hand en stoelen op het strand. (en een schapenvacht in ons midden voor blitz). Na een bakje espresso onder de luifel van de camper lopen 's we avonds nog even rond en trekken onze vesten aan, want het koeld nu snel af. We verlangen al naar morgen......

groetjes

1. Yvonne:
    28 september 2021
    Prachtige foto’s. Heerlijk nog even genieten van het mooie weer.
  2. Travelroadtrip 2021 EU Alex & Marianne:
    28 september 2021
    Gaan we doen jij snel weer opknappen