Een zonnige luie dag

28 september 2021 - Novigrad, Kroatië

Vroeg in de ochtend is de zon al bezig om de temperatuur aangenamer te maken. Niets is mooier om 's morgensvroeg een wandeling langs zee te maken. Alles is nog in ruste behalve de vissers op zee en aan wal. De vangst valt niet tegen zegt een oude man uit Novigrad. Binnen een half uur heeft hij 5 eetbare vissen groter dan 30 cm. gevangen. Snel gaat hij met zijn fiat uno naar huis om zijn vrouw te verblijden. Langs de zee staan overal steenmannetjes op de rotsblokken en wij zoeken tussen deze rotsen de meest begaanbare paden. Blitz ziet in de steenmannetjes de ideale pispaal.
De lucht is door de zee heerlijk fris en de naaldbomen die pal aan het rotsstranden staan doen de rest.
We leggen de strandlaken op het kiezelstrand en klappen de ligstoelen onder de palmen uit. Trekken een paar baantjes, duiken af en toe even naar de bodem, waar vissen zich dan snel uit de vinnen maken. De zon doet zijn drogende werking en we eten donuts met chocolade vanuit de luie ligstoelen. Tja zo'n dag is...... Bezoeken  af en toe de loungebar en lezen bij de camper digitale boeken. Blitz is nog steeds hagedissen aan het vangen en is te moe om zich hierbij neer te leggen. Wat kun je nog meer doen op zo'n luie dag, gewoon mensen kijken. Schuin tegen over ons verkleden drie jonge meiden tussen de 18 en 23 jaar zich aan de lopende band, terwijl hun vader die bijna niet meer kan lopen zich stierlijk verveeld. Zo heeft iedereen zijn beslommering.

Het loopt tegen de avond aan en gaan liggen op de strandstoelen pal aan zee. Kijkend naar een sub border en zeilboten in een decor van ondergaande zon.
Heerlijk-------groetjes

1. Anton:
    28 september 2021
    Jullie weten wel de mooiste plekjes te vinden, prachtig. Geniet er van.
    Anton en Linda
  2. Arend en Rola:
    29 september 2021
    Jullie weten zich wel te vermaken en ook z'n dag als vandaag om het lekker rustig aan te doen geeft ook voldoening zo te horen.Geniet volop en de lieve groeten van ons