Wandelingen

29 september 2021 - Novigrad, Kroatië

Vandaag gaan we richting plaatsje bij ons in de buurt. We komen langs een jachthaven waar menig jacht groter is dan 35 meter. Dit staat in schril contrast met de vissersboten in de haven van Novigrad. Deze vissersboten kunnen wel onderhoud gebruiken. Langs een stadswal en nauwe steegjes met overhangende paraplu's, lopen door richting een kleurrijk pleintje waar je lekker kunt zitten terrassen. Kleine specialiteiten winkeltjes bieden hun streekproducten en kunst aan in mooi ingerichte oude pandjes.

Na dit alles maken we een wandeling langs de Adriatische kust die met fijne kiezelstranden en rotsen het land beschermd. Hier staan een paar mooie oude verlaten villa's met cipressen. We nemen een paadje richting zee tussen de verlaten villa's door. Daar dwaal ik even vanaf na een rotsige klimpartij, omdat Marianne een hole in a rock zag. Net als ik de foto wil maken van a hole in a rock....sta ik oog in oog met een hond die in dat gat staat. Ik loop nog iets door en zie twee bruin gebakken oude nudisten. Jemig dat is schrikken!!!! Terwijl ik me uit de voeten maak mede ook, omdat de hond begint te grommen, is Marianne maar aan het vragen wat is er?... wat zie je?....   De aalscholvers waar ik vlot langs liep bleven gewoon zitten en schrokken niet. Schijnbaar ben ik de enige die geschrokken is ....en Marianne mij maar uitlachen. BAH!!!!

Net als gisteren natuurlijk ook nog gezwommen en tegen de avond aan "de zon in de zee zien zakken". Deze dag hebben we afgesloten met een etentje. De terugweg naar de camper was donker...  Nog een afzakkertje en dan onder de wol....dromen over morgen ( niet over vandaag met die bruine oude vellen en bellen)

groetjes ...

1. Ceres:
    29 september 2021
    We missen nu natuurlijk wel de hole in a rock foto. Droom ze vanavond en geniet van morgen.
  2. Yardena:
    29 september 2021
    Dat afzakkertje is dat een stevige grappa (dat doorzichtige spiritusdrankje) of kruskova lekker zoet(vrouwendrankje).
    Ik mis wel het koffie drinken momentje van vandaag..of was dat in eigen camper vandaag😉
  3. Jorian:
    29 september 2021
    Wat een kleurrijke omgeving! Het eten zal vast lekker smaken in Kroatië...