Nieuwe top locatie aan zee.

30 september 2021 - Funtana, Kroatië

Opstaan en inpakken...... want deze campingplaats gaat sluiten. We verwachten een ware exodus bij de uitgang met een uitstroom van campers. Dat bleef uit want je mag hier nog tot 12:00 uur blijven staan. Velen gebruiken deze laatste uurtjes.

Rijdend door glooiende boslandschappen, olijf - en wijngaarden met af en toe zee inzicht komen we aan bij onze volgende staplaats in Funtana. Een groot park, wij zoeken een plek nabij de jachthaven, deze is rustig gelegen. Dus weg van de massa. En wederom een geweldige plek.... eerste rij aan zee en een lokaal restaurantje met streekgerechten om de hoek.
Na enige stuurkunsten met aanwijzingen van Marianne staan we in mum van tijd op de stee. Klappen de stoelen uit en genieten van zeezicht en haven.
De vrolijke praatgrage Restaurant eigenaar heet ons welkom als buur en roemt zijn lokaal eten en drinken. We wandelen over het terrein waar je van alle gemakken kunt wordt bediend. Prijspeil voor de boodschappen en terrasjes is op grote parken 25%  hoger dan in lokale winkels en horeca. Funtana is 500 meter verderop en is voorzien van lokale horeca en winkels. Dus....sponsor de kleinere lokale middenstand.

Wij zijn 33 en 34 jaar geleden ook geweest in Kroatië en de tijd heeft niet stil gestaan. Helaas is klein en authentiek hier bijna verdwenen en zijn de prijzen bijna EU Europees geworden. Gelukkig is de zee hetzelfde gebleven, maar eigen strandjes vinden waar je alleen bent wordt moeilijker, mega toerisme geeft dit
opgeslokt en met grootgeld ingepikt. Maar het is hier erg mooi... en er is nog één ding het zelfde gebleven... let op met betalen. De prijzen kunnen zo ineens anders zijn of er wordt te veel berekend. Dat overkomt ons namelijk bij de grotere toeristische parken, maar dan kennen ze Alex niet en daar vind ik wel wat van, algauw krijgen wij ons gelijk en excuses aangeboden.
Genietend van de mooie zonsondergang besluit ik ook nog even te zwemmen en dat maar 20 m. van de camper. Vanavond bakken we ons eigen maal, want van zo'n dag krijgt men berenhonger.

groetjes

we nemen nog ff een afzakkertje

1. Gerrie:
    30 september 2021
    Wat leuk om te lezen dat jullie zo genieten.
  2. Travelroadtrip 2021 EU Alex & Marianne:
    3 oktober 2021
    doen we ....groeten aan Pauline
  5. Anton:
    1 oktober 2021
    Alex, ik mis: spaghetti, alweer spaghetti!!!!!😁
  6. Travelroadtrip 2021 EU Alex & Marianne:
    3 oktober 2021