Ligure met dolcevita Fiat 500

5 oktober 2021 - Ligurië, Italië

Wij zijn in de streek Ligurië in Italië na wat regen en wegwerkzaamheden onderweg zitten we in de stralende zon. Wij rijden een mooie rotsige kustweg die steil langs zee is opgetrokken. Kleurrijke oude villa's en mooie oude dorpen met plamboulevard versieren de Ligurië.  Het voelt als thuiskomen, omdat we hier meer dan 15 jaar geleden ook een paar keer zijn geweest.

Het gebied tussen Savona en Albenga (tot aan bijna de Frans grens) is nog niet helemaal toeristisch besmet zoals Garda meer, Cique terre of Venetië.
Maar ook hier kun je beter buiten het seizoen gaan. In dit gebied gaan namelijk de Italianen op vakantie. De eerste camping die we aandeden was vol en we moesten een andere locatie zoeken. De 7.4mtr. lange camper moest behoorlijk manoeuvreren tussen de steegjes door en er worden zelfs auto's voor ons weggezet. Heerlijk echt Italië waar iedereen op zijn eigen chaotische manier wil helpen. Even later belanden we op een camperplek / camping in Pietre Ligure een uitermate vriendelijke dame ontvangt ons en is erg behulpzaam. Ze regelt een fiat 500 voor ons om onze mobiliteit te vergroten. Dan kunnen we rijden door de bergen, kleine gehuchtjes, dorpskern en boulevard.

Onze vriendelijke Duitse buurman laat zijn nieuwe aanschaf zien een elektra step goedgekeurd door het Deutsche Verkehrsamt. €28,=  Per jaar verzekering en dat is alles verteld hij vol trots. (zou hij een Zeeuwse moeder hebben)? Natuurlijk mag ik een proefrit maken......en ja dat werkt super. Had wel even moeite om hem terug te brengen.

De Fiat 500 Dolcevita wordt afgeleverd bij de camper en even later rijden we door de steegjes.

1. Stini:
    5 oktober 2021
    Pas maar op straks moet je verder met de fiat en ben je de camper kwijt. Je bent wel in Italië 🤣
  2. Travelroadtrip 2021 EU Alex & Marianne:
    Heb vertrouwen Stini 😀
  3. Stini:
    5 oktober 2021
    Ik zal het proberen, groetjes Stini
  4. Mirry:
    5 oktober 2021
    Vervoer gaat erop vooruit zo te lezen en te zien.Nu nog de echte dolce vita opname als Loren.
  5. Gerrie:
    6 oktober 2021
    Het is een schattig 🚗. Kan Marianne een foto nemen van hoe jullie er in zitten? Hij lijkt mij zo klein. 😉
    Enneh het zal mij niet verbazen als jullie ook nog gaan voor een elektra step.
    Fijne dagen aan de bloemen Rivièra .
  6. Travelroadtrip 2021 EU Alex & Marianne:
    6 oktober 2021
    Het zal je verbazen Gerrie, vanbinnen erg ruim, we zitten niet tegen elkaar aan geplakt.
    Alex rijd als een echte Italiaan. Zoef en weg is hij. En we passen overal tussen, wel zo handig in dit land