Reisdag

4 oktober 2021 - Brescia, Italië

Het regent en als we vertrekken stopt het met regenen. Kroatië en Slovenië laten we weer achter ons. Om beter stabieler weer te hebben moeten we hiervoor reizen. Weer en natuur geven geen garantie dat we dat elders beter krijgen maar we laten ons leiden door de vooruitzichten.  We kiezen ervoor om richting Bloemen Riviera te gaan.

Autorijden is voor ons geen straf en met een temperatuur van rond de 24 graden met bewolking is dit goed te doen.  Onderweg maar één korte regenbui welke snel opklaarde.  We besluiten even van de autoweg af te gaan om onze benen te strekken en te eten. Autogrill restaurants beginnen ons namelijk te vervelen en de parkeerplaatsen zijn aan de snelwegen niet al te schoon in dit deel van Italië.
Komen aan in een plaatsje met restaurant waar ook filmopnames met Sophia Loren en Marchello Mastroianni zijn gemaakt. Daar zijn ze nogal trots op. Het is hier een komen en gaan en dat is leuk om te zien, zittend onder een parasol.

Het is druk op de weg en we gaan maar eerder een plek zoeken voor de camper. We mogen staan op een parkeerplaats annex marktplein nabij Bréscia in Rezatto. Het ligt net tegen de bergen aan en staat bekend als één van de toegangswegen naar Gardameer.
Verkennen even de omgeving drinken wat en spreken met een Italiaanse Chysler Crossfire eigenaar. We zijn het er over eens dat dit (door onze bril gezien) een unieke auto is. Blitz is druk en speelt op een hondenveldje. Wij vermaken ons opperbest.

arrivederci.