Tour en view

6 oktober 2021 - Noli, Italië

De opkomende zon schijnt door onze camperramen en de Fiat Dolcevita zit onder de ochtend dauw. Vandaag toeren we naar een bergdorpje om te ontbijten met uitzicht op de zee. Heerlijk wendbaar en snel trekt de Fiat 500 ons door haarspeldbochten de bergen in. Door de nauwe steegjes in de bergdorpjes past de Fiat nog maar net. Hier heeft de tijd stilgestaan en zit je op terras met de bewoners van het dorp. Die erg vriendelijk, spraakzaam en nieuwsgierig zijn. Dit is waarom wij Italië leuk vinden ......en geen toerist te vinden. De prijzen zijn laag twee maal cappuccino met twee croissants jam kost maar €5,-- . Een dorpje verder €2,30 voor 1 cappuccino en 1 espresso macchiato. De reis vervolgen we via Loano (centro) om door een mooie winkelsteeg te wandelen, wat drinken en focaccia bij de bakker te kopen.
Via een panoramaweg op naar Noli, wat ooit een vrije republiek was net als Venetië. Noli kende 40 torens en een kasteel. Nu is Noli een vissersdorp met mooie authentieke steegjes en een ruïne die bereikbaar is via deze mooie panoramaweg langs zee. Op een bankje nuttigen wij onze gekochte focaccia van de bakker uit Loano in een schitterend decor. Met onze blote voeten en vier hondenpootjes lopen we door een warme turquoise blauwe zee.

Bij onze sta plek aangekomen zetten we koffie wat bij lange na niet de Italiaanse smaak heeft. Liggen moe en voldaan languit in de zon.

Tegen de avond aan toeren we rond, om vanaf Ranzi bij de heilige Santa Madonna een geweldig uitzicht over de bebouwing aan zee te hebben. In Pietre Ligure nemen we een aperitief in een bar aan het strand. Als we richting camper rijden is het donker en de 19 graden voelt koud aan door de zee.

1. Yvonne:
    7 oktober 2021
    Wat weer een prachtige dag hebben jullie ervan gemaakt. 👍
  2. Travelroadtrip 2021 EU Alex & Marianne:
    9 oktober 2021