Wilde nacht en een mooie dag

7 oktober 2021 - Ligurië, Italië

Markt in Noli en wel een authentieke vismarkt, zoals is beschreven op internet. Dat hebben wij wel verdiend na een vreemde nacht. Geen regen maar een warme noordelijke mistral wind. Soms windstil en dan weer in de verte de wind aan horen komen. Een vreemd fenomeen voor Noord Europianen.

En dan wakker worden met zon, alsof er niets aan de hand is geweest.

De markt in Noli stelde niets voor kleding heeft de boventoon met een paar kraampjes locale producten uit de regio ... en geen viskraam te vinden. Blijft over terrassen op een piazza zittend en kijkend hoe de Italianen wakker worden. Het is net een film van pastoor, marktlieden tot oude dames die met elkaar vriendelijk communiceren met handen en voeten. We rijden landinwaarts door naar Finalborgo een parel van een dorp waar morgen het oogstfeest begint. Het is best groot en je zou er zo aan voorbijrijden omdat de panden worden afgeschermd door een saaie muur. Echter wel met mooie kleurrijke poorten erin geplakt. Het kasteel is hoger gelegen, maar daar hebben we er al genoeg van gezien. Finalborgo staat ook bekend als het mountainbike eldorado die van de bergen af komen en ook door de steegjes crossen. Daar is niet iedereen blij mee.
Op naar Osteria della Ribotta in Realto een lokaal simpel restaurant welke goed staat aangeschreven bij de Italianen. Het is een hele tour om er te komen nauwe haarspeldbochten en slechtwegdek brengt ons naar twee bijna vervallen kerken. We kunnen het niet vinden. Een passerende vrouwelijke postbode wijst ons met gebaren de weg. Eén ding begrepen we tussen de kerken steil naar beneden. Net zoals we ons hadden voorgesteld simpel en uniek, maar helaas de deuren zijn dicht. We gaan een trap op en komen in de keuken waar een mooie kleurrijke volle vrouw, (zoals uit de Bertolli reclame) die ons te woord staat... voorbereidend aan het koken voor morgen.... een heel verhaal met als slot "Chiuso"....gesloten dus. De hele weg weer naar beneden rijden en dus gewoon eten aan de boulevard en lopen op het strand welke bezaaid is met bomen, stronken en takken van de storm van afgelopen maandag. Bij de camper even uitrusten en luieren in de zon.

groet Marianne en Alex

1. John mirry:
    7 oktober 2021
    Wel weer heel mooie foto's. Zo mis je de kip nog niet.
  2. Travelroadtrip 2021 EU Alex & Marianne:
    9 oktober 2021
    Zekers wel
  3. Arend en Rola:
    8 oktober 2021
    Wat een belevenis in die kleine nauwe straatjes maar met Alex achter het stuur komt het vast goed en wat een mooie foto's geniet van elk moment.lieve gr
  4. Travelroadtrip 2021 EU Alex & Marianne:
    9 oktober 2021
    Alex rijd als een Italiaan net zoef de haas
    Dank je wel we blijven genieten😃