Vers is lekker.

2 oktober 2021 - Funtana, Kroatië

We zitten in het rustigste deel van een groot toeristenoord. Gelukkig merken wij in dit deel niets van de  grotere massa. Wel kunnen we net als hun gebruik maken van alle faciliteiten, maar dat is niet ons ding. Het andere deel is dus meer op families gericht met speeltuinen een aquapark en podium met rondom winkeltjes. (Hier zijn de prijzen dus Noord Europees). Er is zelfs een brug naar een groot eiland speciaal voor kinderen om te ontdekken.
Doel is dus...de gasten op het park houden om te consumeren. Daarom moet ook alles via één richting verkeer het park uit. Het lijkt wel op onze reis in 2013 naar de VS waar je in Las Vegas ook moeilijk een uitgang kon vinden.
Het mag gezegd worden dat in dit deel prachtige moderne bungalowtjes en mooie glamping tenten in een mooi aangelegd park zijn gesitueerd. We lopen het park rond...  het is een doolhof door muren, heggen en hoogtes. Plattegronden en bewijzeringen helpen je niet echt. Het is hier gewoon te mega. Wij zijn erg blij net als de andere camper-gasten om ons heen dat we daar niet zitten.

We maken gebruik van een klein hekje circa 40 meter van onze staplek vandaan, om via de jachthaven in het dorp te komen. Wij noemen dit hekje "The escape to the real world", het is ook de enige stiekeme uitweg.  ssssstttttt.
Lopend naar het dorp schuiven we onderweg aan voor het middag eten. We worden welkom geheten door de karakteristieke chef-kok met een hoge koksmuts op. Ze laten ons de vissen en schaaldieren zien die vers zijn gevangen. De rode poon is net gevangen en wordt ons geadviseerd.  De gegrilde vis wordt geserveerd en voor ons klaar gemaakt aan tafel.

We genieten van ons plekje met geweldig uitzicht en relaxen. Soms meert er een Kroatisch taxi bootje aan gevuld Kroaten die allen richting het Kroatisch restaurant van "onze buurman" lopen. We zien dat onze  buurman alweer een big Smilde heeft en we horen hem weer praatjes maken. Het blijft niet bij één bootje. Er komen nog drie bootjes aan met een Kroatisch gezelschap die na twee uur tafelen en behoorlijk aangeschoten hun weg weer vervolgen. Ze helpen elkaar lachend en lallend om in de bootjes te stappen, het gaat allemaal nog maar net goed. Mooi dat er mensen zijn met lange armen anders was het plons!!!
We lopen langs ons deel van het park en zien de 13 onbewoonde eilandjes verderop. Wat een groot contrast met de andere zijde van het park.

groetjes

p.s. Blitz wil hier wel blijven om hagedisjes te jagen, maar wij kijken straks weer waar we naar toegaan. Het weer wordt na maandag iets minder stabiel. Jullie horen nog wat het wordt, tenslotte reizen zit in ons bloed. Bedankt voor de reacties !!!